KONTAKTA OSS

Steg 1

Första steget är att ni som kund kontaktar oss. Antingen via mail, telefon, hemsidans kontaktformulär eller chatt. Vi behöver en kort beskrivning på vad ni vill ha utfört så att vi redan från början kan hänvisa rätt projektledare till er. Gäller det badrumsrenovering, attefallshus, arkitekt-, konstruktionsritningar eller kanske bygga ett nytt hus? Vi har specialistkompetenser inom alla förekommande områden och vi tycker det är viktigt att rätt person är på rätt plats och tar hand om projekt inom sitt specialområde. Behövs bygglov då tar vi fram de handlingar som krävs för just din fastighet? Länk till hur bygglovsprocessen går till finns här Läs mer

PLATSBESÖK

Steg 2

Ett besök hos er bokas in där vår projektledare eller projektör på plats i lugn och ro tillsammans med er kan gå igenom vad som ska göras eller vad som ska ritas. Vi går igenom hur det ser ut idag och vilket slutresultat ni förväntar er. Efter besöket gör vi en kostnadsfri offert som mailas eller postas till er, hur lång tid det tar innan ni får er offert beror på hur komplext och stort projektet är, men mellan 7 och 14 dagar är vanligt. Här kan ni läsa om vad en offert är och vad den juridiskt innebär Läs mer

OFFERT 

Steg 3

Efter att ni har fått er offert kanske ni vill göra några ändringar, ta bort eller lägga till delar och detaljer. Om innehållet i offerten ändras så ändras naturligtvis också priset uppåt eller nedåt beroende på vad ändringen gäller. Det är viktigt att magkänslan är bra, alla ska vara nöjda och känna sig lugna inför det kommande bygget.

BETALNINGSPLAN

Steg 4

När offerten motsvarar era förväntningar och ni har bestämt er för att anlita oss på 2Snickare (på entreprenadjuridiskt språk kallas detta för ”accept” och innebär att ni tackat ja till offerten och godkänner dess innehåll). Då kallar vi till ett möte där vi tillsammans ännu en gång går igenom vad som ska göras och vad varje del kommer att kosta. Vi presenterar tidplanen och går igenom processen steg för steg. Vi gör även upp en betalningsplan tillsammans med er.

Innan arbetet påbörjas upprättar vi ett avtal, ni som konsumenter är skyddade av konsumenttjänstlagen och vi använder avtalsmallar framtagna av Konsumentverket tillsammans med Villaägarnas Riksförbund och Sveriges Byggindustrier.

BYGGET SÄTTS IGÅNG

Steg 5

Arbetet startar! En projektledare från oss finns alltid tillgänglig under hela byggtiden för att kunna svara på era frågor och finnas till som bollplank. Våra hantverkare arbetar i självgående team och så långt det är möjligt har vi samma personer på plats på bygget under hela projektet, ibland avlöser yrkesgrupperna varandra men alla är lika insatta i varandras arbete för att på ett smidigt sätt hålla igång arbetet.

SLUTBESIKTNING

Steg 6

Besiktning och avslut. Den dagen bygget är klart ska entreprenaden, d.v.s. hela projektet, överlämnas till byggherren (beställaren). I anslutning till överlämnandet görs i de allra flesta fall en kostnadsfri besiktning, en slutbesiktning. Det är ni som kund som ringer och bokar tid och datum med en opartisk besiktningsman. Här kan ni läsa om vad en besiktning innebär Läs mer

VILL DU KOMMA I KONTAKT MED OSS?

Alltid kostnadsfria offerter och hembesök!

Ladda upp bilder/handlingar